Як правильно гальмувати двигуном?

Є жарт, що гальмування двигуном відбувається відразу після гальмування бампером та радіатором.

Існує правило, за яким кожна дія має визначатися ситуацією, що склалася на дорозі безпосередньо у конкретний момент часу. І цим мають керуватися усі водії. А тому і гальмування двигуном, яке є об'єктом гарячих суперечок, потрібно використовувати лише тоді, коли це потрібно.

Є жарт, що гальмування двигуном відбувається відразу після гальмування бампером та радіатором. Але жарт жартом, а ось така ситуація називається контактним гальмуванням, яке іноді теж використовується у критичних ситуаціях. Зрозуміло, що краще до такого не доводити.

Але повернемося до теми статті – гальмування двигуном. Воно може знадобитися в тих випадках, коли з'являються проблеми з гальмівною системою, і що водій не робив, загальмувати «штатно» не виходить. Ручник, ясна річ, в облік поки не беремо. А в момент, коли автомобіль позбавляється гальм, він перетворюється на джерело підвищеної небезпеки і йому буде байдуже, що ви його власник. Зараз такі проблеми скоріше рідкість, але всяке може статися. Раніше, наприклад, деякі автомобілі мали одноконтурні гальма. Варто було десь прогнити шлангу, і гальма просто переставали функціонувати. З цієї причини в анекдотах так часто обігрується ситуація, коли Запорожець в'їжджає до Мерседеса на світлофорі – на ньому і стояла та сама одноконтурна система.

Якщо у автомобіля раптом зникли гальма, водій повинен уповільнити рух за допомогою двигуна. Справний і відрегульований двигун добре працює на холостому ходу, а тому і навантаження на нього будуть мінімальні.Як відомо, машина набирає швидкість з підвищенням оборотів коленвала, тому для уповільнення потрібно лише прибрати ногу з педалі акселератора при включеній передачі. Цей метод є гальмування двигуном.

А що ж робити, якщо включена підвищена передача та швидкість руху надто висока? Найпростіший спосіб - перемикати передачі по низхідній, після чого загальмувати, як зазначено вище, і зупинити машину ручником. Якщо ви переключитеся з четвертою відразу на першу передачу, то автомобіль цілком може зробити фінт вухами або увійти в неконтрольовану замет, вилетівши на зустрічну смугу.

Буває так, що гальма відмовляють при затяжному спуску. І тут якраз і спрацює комплекс заходів у особі гальмування двигуном і контактного гальмування. Ви можете подати сигнал попереду автомобілю, що йде, і впертися в його бампер. Звичайно, існує великий шанс пом'яти його, але це все одно краще і дешевше за непередбачувану аварію.