Трохи про заміну масла в АКПП

Потрібно пам'ятати, що заміна масла в АКПП не є панацеєю від усіх проблем із коробкою.

Власникам СТО нерідко доводиться чути безліч безглуздих пояснень причин несправності. Буває так, що приходить людина уточнити деталі ремонту і описує ситуацію в стилі «Не так давно поміняли масло в АКПП, потім проїхав 200км і все, полетіла коробка - налили не те масло». Звичайно ж, магічне «не те масло» винне і ніяк інакше. Але не могли ж недбалому товаришу залити на СТО не ATF (automatic transmission fluid), а звичайного машинного, а вже тим більше олії, особливо нерафінованої. Навіть якщо олія нібито «не те», то КПП не зламається моментально – просто прискориться зношування її вузлів, але поломка трапиться не через сотні, а через тисячі кілометрів, після чого вже точно доведеться йти в автосервіс і скаржитися на проблеми. А що стосується реальної причини, то в таких випадках олія зовсім не винна - швидше за все, проблеми почалися набагато раніше, просто власник автомобіля зовсім не брав до уваги рекомендації з експлуатації, перші тривожні ознаки несправності АКПП і таке інше. Але, як це часто буває, автовласник вирішив почати з найпростішого та поміняв олію. Ось тільки цікаво – чому якщо починає стукати або диміти двигун, то водій без зволікання звертається до послуг СТО для капітального ремонту. А якщо почала туго працювати і буксувати коробка передач, ми просто міняємо масло. Так, безперечно воно відновить згорілі фрикціони і очистить фільтр від сміття. Але найчастіше просто гроші викидаються у повітря.

Очевидно, що заміна масла в АКПП не рятує від поломок в 99% випадків, зате запросто здатна вкоротити життя і так барахлий коробки. Як приклад – випадок із життя. Клієнту була зроблена заміна олії в АКПП Мерседеса S500 (модель коробки W221). Проте через тиждень він приїхав назад і сказав, що коробка працює тільки на першій передачі. Діагностика показала обрив соленоїда підключення гальма В3. Видаляємо помилку, проводимо тест-драйв з клієнтом - все чудово, тільки температура масла в АКПП була 125 градусів. Висновок – помилку спровокував перегрів ЕБУ. Як варіант – промити радіатор. Він був знятий і промитий - виявилося, що в ньому повно пуху. Однак і це не допомогло, так само як і заміна соленоїда. Виходить, що треба міняти ЕБУ. І ось тут проблема – загалом через політику фірми Мерседес на цю справу знадобиться близько 5 тисяч доларів! Окремо плата не продається нібито через боротьбу з викраденням автомобілів, тому можна придбати лише гідроблок у зборі. Втім, все вирішилося покупкою плати в США, де за такими справами суворо слідкує Антимонопольний комітет. Разом з роботами все обійшлося у менш ніж 1000 у.о. Ну а згодом з'ясувалась і причина таких проблем. Виявилося, що старе масло мало домішок металевого пилу, що сприяло якіснішому відводу тепла. Свіжа олія такої особливості не мала, тепловіддача погіршилася, і цього вистачило, щоб ЕБУ перегрівся та вийшов із ладу.