Олег Назаренко розповів про проблеми автопрому України

Генеральний директор асоціації автомобільних імпортерів та дилерів ВААІД Олег Назаренко пояснив, чому світові автоконцерни не поспішають відкривати свої заводи в Україні.

За словами Назаренка, український авторинок надто маленький (у 2013 році реалізовано 201 500 нових авто), тому російські та китайські митні бар'єри, що обмежують імпорт, нам не підходять. Навіть у найкращі часи кредитного та економічного буму 2008-го, коли в Україні продавалося понад 600 000 автомобілів, цього було недостатньо, щоб окупити витрати навіть одного великого автозаводу.

Олег Назаренко вважає, що для України потрібно дорівнювати Словаччині: «Країна, в якій проживає 5 млн. осіб, випускає понад мільйон автомобілів, ця галузь забезпечує понад чверть всього словацького експорту. Як їм це вдалося? Наявність власної бази виробництва автомобільного металу та нульова ставка мита при постачанні автомобілів до країн ЄС. Така сама ситуація з угорськими Suzuki, французькими Toyota, голландськими Mitsubishi та іспанськими Nissan. Ці заводи працюють на ринки всього світу.

 автопром

Головними перешкодами для приходу світових виробників в Україну є мита для імпорту/експорту автомобілів. Крім того, в нашій країні не випускають сталі для виробництва кузовів легкових авто і її доводиться імпортувати.

Також на думку Назаренка, до цього року Україна в автопромі, як і майже в усьому, вела багатовекторну політику: одними рішеннями своїх виробників захищала, іншими – загравала зі споживачами, третіми – з Росією тощо.

У рамках угоди про зону вільної торгівлі з Росією передбачено режим імпорту між нашими країнами з нульовою ставкою мита. Однак, після підписання угоди про асоціацію з ЄС, Росія загрожує обмежити вільний доступ українських товарів на свій ринок. Також залишається 10-відсоткове мито з країнами ЄС, яке відповідно до угоди про асоціацію поетапно знижуватиметься протягом 15 років. Таким чином, залишається митний бар'єр терміном до 15 років із європейськими країнами і, швидше за все, збільшиться бар'єр із Росією.

Якщо Україна хоче залучити інвесторів для організації тут виробництва, владі потрібно остаточно на довгострокову перспективу позначити напрямок розвитку економіки країни - європейський чи російський. Якщо Україна обирає євроінтеграцію, потрібно повністю скасовувати мита з ЄС та створювати виробничу базу автомобільної сталі.

Якщо цього не зробити, то Україна може стати майданчиком для заводів, орієнтованих на ринки країн СНД, але щоб успішно розвивати цей напрямок, знову ж таки треба орієнтуватися на інтеграцію в економіку Митного союзу та декларувати незмінність обраного економічного курсу у довгостроковій перспективі.

Джерело: autonews.autoua.net