Акция
Бесплатная замена масла и диагностика ходовой
Велика часто автоматичних КПП виходить з ладу саме в холодну пору року – взимку, а стаття допоможе уникнути таких неприємностей.
Велика часто автоматичних КПП виходить з ладу саме в холодну пору року – взимку. І тому є кілька причин. Мінусова температура повітря в цілому згубно позначається на ресурсах автомобіля, і АКПП не є винятком. Крім того, початок руху автомобіля в мороз відразу після запуску двигуна, пробуксовування коліс на замерзлій дорозі або на місці, коли автомобіль застряг у сніговій колії - все це здатне завдати критичної шкоди автоматичній коробці передач.
Підготовка автомобіля до експлуатації в зимовий період, як правило, зводиться до заміни гуми, олії та фільтра у двигуні. Власникам же авто з АКПП варто підготувати до зимівлі і цю коробку передач. У тому випадку, якщо вам належить планова заміна масла в коробці автомат і його фільтра, то не варто затягувати цю справу до останнього і чекати настання сильних холодів, краще зробити все заздалегідь.
Що ж відбувається взимку і чому треба бути акуратним при керуванні машиною з АКПП? Під час експлуатації автоматичної коробки протягом тривалого часу, трансмісійна рідина (т.зв. ATF – automatic transmission fluid) поступово втрачає свої експлуатаційні якості: стійкість до окислення, постійну в'язкість, стійкість до спінювання, а також ряд інших. ATF старіє, причому влітку процес старіння відбувається швидше - спека, складні міські умови з частими зупинками, пробки та інше – все це негативно впливає на термін служби олії. Крім цього, трансмісійна рідина поступово забруднюється і продуктами зносу сталевих і фрикційних дисків, втулок, тому більша частина цього сміття залишається на фільтрі і магнітах, а сама дрібна завись здатна накопичуватися в гідравлічному блоці управління автоматом. Далі при настанні холодів починає утворюватися конденсат, причому у карбюраторі, а й у самому корпусі АКПП. Деяка частина випаровується, а якась так і залишається у фільтрі. Ці моменти часто упускаються водієм і потім йому доводиться витрачатися на обслуговування АКПП.
Під час пуску двигуна автомобіля в мороз -20 або нижче, прогрівається сам двигун, а АКПП, встановлена в режим паркування або нейтралі, так не прогріється ніколи. А фільтр коробки встиг за ніч підмерзнути, трансмісійна рідина густа і в'язка, катастрофічно не вистачає тиску, а втулки працюють в режимі масляного «голоду» весь час, поки прогрівається мотор. При рушанні з місця автомат перемикається на 2, далі на 3 передачу, але олія все ще не нагрілася до своєї робочої температури. Фільтр брудний і забитий різними продуктами зносу, тому тиску на виході не вистачає, поступово починають підгоряти фрикційні диски. Ресурс автоматичної КПП великий, проте такими необдуманими діями на мороз він легко скорочується до 50000км.
Може трапити і другий варіант: ATF густа, при цьому тиск на фільтр великий. Він продавлюється та вириває шматок фільтруючого елемента. Байпасний та редукційний клапани не справляються, тому що замерзли або заклинили, тому тиск поступово починає видавлювати всі гумові ущільнення, прокладки та кільця.
Для уникнення виникнення можливих проблем з АКПП у зимовий період існує кілька рекомендацій.
Якщо ви щасливий власник електронно-гідравлічної системи управління автоматом, то, напевно, у вас є спеціальні програми управління АКПП в зимовий період. Спеціальні кнопки, частіше розташовані недалеко від важеля селектора передач або десь на панелі приладів. Звичайне позначення цих кнопок саме для зимової програми: "W", "WINTER", "SNOW", "HOLD", "*" та подібні. Натискання цієї кнопки змушує АКПП працювати за таким алгоритмом, який виключає пробуксовку при рушанні з місця, тобто повністю виключається робота 1 передачі і руху починається з 2 передачі. При цьому всі навантаження під час такого старту на себе приймає гідротрансформатор - він згладжує і поглинає всі ривки, причому ATF коробки нагрівається швидше, ніж у режимі звичайного руху, тому влітку такою програмою користуватися не можна.
Виконання цих нескладних рекомендацій позбавить вас численних проблем і поломок АКПП, а також подальшого ремонту.