Запитання та відповіді з експлуатації АКПП

Продовжуємо знайомити власників автомобілів із правилами експлуатації АКПП.

П: Що буде відбуватися, якщо автомобіль котиться, а в цей момент включається режим паркування?
В: Взагалі, вкрай небажано так робити. Можна почути гучний тріск, що призведе до поломки механізму паркування.


П: Які ще є обмеження в експлуатації АКПП?
В: Не варто використовувати накат. Є любителі заощаджувати паливо, які нещодавно з механіки пересіли на автоматику, це їх стосується. Так ось включення нейтральної передачі ні до чого не призведе, звичайно, але включення режиму драйв здатне викликати удар. Це тому, що не досягаються необхідні умови для включення елементів коробки, що забезпечують рух уперед.
Також не рекомендується на короткочасних зупинках включати режим паркування або нейтральної передачі. Насамперед це стосується світлофорів. За фактом, це надмірне перемикання елементів трансмісії. При включеній передачі в коробці нічого не працює, крім насоса та гідротрансформатора. А якщо поставите на нейтральну передачу, то відразу включиться безліч елементів, що лише підвищить їх знос. Як наслідок - ремонт АКПП.
Крім того, переключення в режим «драйв» викликає певний знос, тому постійно перемикати туди-сюди режими АКПП не варто. Якщо ж ви плануєте довго стояти з двигуном, що краще використовувати режим паркування.

П: Чи допускається перемикання селектора АКПП з режиму драйв на задній хід під час повільного руху? І навпаки?
В: Завжди краще це робити при повністю зупиненому автомобілі. Щоправда буває варіант гірше – коли авто повільно котиться, змінює напрямок руху, а водій піддає «газку».У цьому випадку можна відчути ривок, що дуже небажано – після перемикання передачі краще зачекати зайву секунду.

П: Якщо машину, що стоїть на гірці, зняти з режиму паркування, то чути скрегіт. Що це може бути?
В: В такій ситуації велике навантаження йде на стоянковий зуб і тому запросто може статися поломка. Якщо вам треба припаркуватися на схилі, то спочатку поставте автомобіль на ручне гальмо, а потім увімкніть режим паркування. Якщо треба їхати, то натискаєте на гальмо, знімаєте з ручника і вмикаєте «драйв».

П: Чи є особливості експлуатації АКПП взимку?
В: Зрозуміло. Тут, як і для двигуна, потрібно почекати, поки масло дійде до робочої температури і рівномірно розподілиться по всій трансмісії. На це потрібен час, ясна річ. Тому не треба навантажувати агрегат - проїдьте пару кілометрів на невеликій швидкості для кращого результату.

П: У холодну пору при пуску двигун працює на високих оборотах зазвичай. Чи можна не чекати їх падіння та включати АКПП?
В: Ні, треба почекати падіння оборотів хоча б приблизно до 1500. При більш високих оборотах ви можете пошкодити АКПП.

П: Які правила існують при буксируванні машини з «автоматом»?
В: Буксувати такий автомобіль можна при швидкості не вище 50 км/год на невеликі відстані. І робити це можна одноразово. Тобто не можна відігнати машину на одну СТО, покопатися там і відбуксирувати її на стільки ж км.
Сподіваємось, що ці корисні поради у майбутньому дозволять вам уникнути несподіваних поломок АКПП, а відповідно і грошових витрат.