Заміна олії в АКПП – чи є різниця?

Серед власників автомобілів з автоматичною трансмісією одним з найбільш актуальних питань залишається питання заміни олії в АКПП.

Серед власників автомобілів з автоматичною трансмісією одним з найбільш актуальних питань залишається питання заміни олії в АКПП. У цій статті ми намагатимемося розглянути основні нюанси та особливості даного процесу, а також деталі, на які потрібно звернути увагу.

Усього існує два типи проведення заміни трансмісійної рідини, яку також називають ATF.

Часткова заміна олії в АКПП

У цьому випадку старе масло зливається з піддону коробки, після чого знімається сам піддон і фільтр. Все це ретельно промивається, а фільтр замінюється. Далі всі встановлюють назад з новою прокладкою піддону, заливається свіжа олія та виставляється її рівень. Після цього етапу машину заводять та доливають рідину до потрібного рівня. Основним мінусом в такому способі є те, що половина старої робочої рідини і більшість відкладень залишаються всередині агрегату.

разрез акпп

Саме тому нове масло не дає відчутного ефекту - воно просто поєднується зі старим. У тому числі з цього випливає і наступний нюанс – заміна ATF повинна проводитися частіше (кожні 20-30 тис. км), і грошей на це піде більше.

Повна заміна олії в АКПП

Повна заміна ATF в автоматичній коробці передбачає повне витіснення відпрацьованого масла новим, проте насправді 100% таку заміну назвати не можна - певна частина старої рідини все одно залишиться всередині АКПП.

схема акпп

Сама суть процедури полягає в тому, що кожна автоматична трансмісія має систему охолодження, яка виходить за межі корпусу самої коробки. Ця система є магістраллю, якою постійно циркулює трансмісійна рідина (при працюючому агрегаті). За допомогою спеціального апарату, який підключається до цього ланцюга, відбувається промивання АКПП від старої олії.

замена масла в акпп

Апарат з одного боку приймає відпрацьовану рідину, з другого – закачує нову. При цьому він має панель приладів, яка дозволяє контролювати основні параметри і регулювати процес заміни. У тому числі в апараті є дві прозорі трубки, якими тече старе і нове масло - вони дозволяють наочно оцінити стан рідини в АКПП. Коли кольори рідини в обох трубках стануть однаковими, процес вважається завершеним.

Тепер від теорії до практики!

Розглянемо процес заміни масла в АКПП на прикладі автомобіля Лексус GX470.

Олія зливається з піддону, який потім демонтується.

замена масла акпп

Знімається масляний фільтр

замена масла в акпп Киев

Піддон та фільтр промиваються. При необхідності фільтр АКПП змінюється, сам виробник рекомендує змінювати фільтр при кожній заміні олії. Далі фільтр ставиться назад, піддон АКПП встановлюється вже нову прокладку (чи герметик).

замена масла в коробке передач

Потім підключаємо апарат до системи охолодження АКПП, перевіривши напрямок рідини. Нова трансмісійна рідина ATF заливається в апарат. Усього є кілька видів таких розхідників – залежно від моделі АКПП та року її випуску.

масло в акпп

Апарат включається, заливається певний обсяг олії, т.к. ми вимили стару олію з піддону. Потім слід завести двигун і одночасно стежити за рухом рідини через прозорі трубки. Також важливі рівні масел, що зливається і закачується. Як тільки кольори рідини в обох трубках стануть однаковими, включається режим кільця на апараті. Перевіряється рівень масла в автомобілі і при необхідності доводиться до необхідного.

Ланцюг охолодження АКПП замикається і на цьому процедура повної заміни олії в АКПП завершена.