Заміна масла в АКПП – коли і як її робити?

Одним із найскладніших агрегатів в автомобілі, крім двигуна, є автоматична коробка передач або АКПП

Одним із найскладніших агрегатів в автомобілі, окрім двигуна, є автоматична коробка передач або АКПП. Кількість деталей з яких вона складається за найменуванням, запросто може перевалювати і за тисячу в залежності від типу конструкції. Тому спочатку в коробку автомат розробники закладають великий ресурс експлуатації. Однак незважаючи на високу надійність, механізми все ж таки зношуються і в результаті АКПП починає серйозно барахлити. Симптоми можуть бути різними, але найчастіше причиною проблем є невчасно пройдене технічного обслуговування. Саме, можна сказати, парадоксальне в тому, що ТО автоматичної коробки включає в себе в основному лише заміну трансмісійної рідини (ATF, яку часто називають просто маслом), фільтрів і перевірку тиску в магістралях. Тобто це нескладний процес, але чомусь багато хто досі ігнорує необхідність прислухатися до рекомендацій. З іншого боку, сильний вплив на підсумкову надійність агрегату має режим експлуатації та взагалі стиль водіння. Якщо спростити, то АКПП любить спокійну їзду.

Коли міняти масло в АКПП

Насправді це питання описує сам виробник автомобіля. Однак залежно від умов роботи терміни можуть бути різними. Звичайна рекомендація – заміна фільтра АКПП, а також олії та прокладок повинна проводитися кожні 50-60 тис. км. пробігу. Якщо автомобіль старий або його експлуатація проводиться у складних умовах, то термін змінюють у менший бік – 20-30 тисяч кілометрів. В областях із холодним кліматом заміна проводиться після зими незалежно від пробігу.Однак не поспішайте одразу замінювати заводську рідину. Справа в тому, що підбір правильної ATF це досить непроста справа, хоча більшість автосервісів все ж таки намагаються вибирати найкращі витратні матеріали. Інша річ, що нерідко власник автомобіля з АКПП хоче заощадити, і тому намагається замінити рідину самостійно. Цього робити небажано, щоб уникнути проблем. По-перше, можна неправильно провести процедуру заміни, по-друге, можна нарватися на неякісне або невідповідне трансмісійне масло. Наприклад, деякі заводські олії містять у собі металевий пил, який дозволяє ефективніше їх охолоджувати. Якщо замінити масло в АКПП будь-яким звичайним, в якому ніякого пилу немає, то ви ризикуєте зіпсувати роботу трансмісії. Тому в ідеальному випадку нова рідина має повністю відповідати рекомендаціям виробникам.

Ну а крім усього іншого, потрібно просто стежити за трансмісійною рідиною – перевіряти її рівень, тиск і загальний стан. Адже це робоче тіло автоматичної трансмісії, тому воно легко зношується. І якщо рівень масла знизиться, або воно стане чорним і ви відчуєте запах гару, то не варто зволікати і розраховувати на авось - якнайшвидше відправте автомобіль на СТО і замініть рідину.

Сама процедура заміни трансмісійної олії може бути різною. Зазвичай її розрізняють як повну та неповну. У першому випадку з допомогою спеціального устаткування стара рідина витісняється нової, тобто. відбувається своєрідне промивання. Другий випадок має на увазі простий злив масла самопливом через пробку в картері АКПП. Потім заливається нове.Однак недолік технології в тому, що при частковій заміні більшість старої олії залишається в коробці - від 30 до 50 відсотків. Тому свіжа ATF просто поєднується зі старою.