Як не помилитися при покупці б/у машини з АКПП?

Купівля вживаного авто завжди вимагає уваги, і особливо воно важливе при покупці машини з АКПП. У статті розглянуто основні правила вибору такого авто.

Як відомо, дарованому коневі заглядати в зуби не етично. Але коли справа доходить до покупки цього самого коня, бажано крім огляду зубів провести всі можливі аналізи, щоб не помилитися з вибором. У цій статті ми розглянемо ті місця, в які потрібно заглядати при покупці автомобіля з автоматом, інакше замість комфорту можна отримати вічне обслуговування і ремонт АКПП.

покупка б/у авто

Людина лінива, але саме завдяки цій великій і архікорисний якості ми додумалися спочатку до колеса, а потім вже й до двигуна внутрішнього згоряння. Ну і як же без створення автоматичної коробки – адже наскільки вона полегшує життя водія! Ви тільки уявіть – водієві міського автобуса за один робочий день доводиться смикати важіль КПП близько 1500 разів. Гарна фізкультура, чи не так? Зрозуміло, АКПП полегшує життя автовласника, тому не дивно, що все більше і більше людей замислюються про покупку автомобіля з автоматом. Справа ця недешева, тому частина з них шукає щастя у вигляді вживаних авто з Європи, які нерідко виявляються не гіршими за нові. Найголовніше у виборі такої машини - не лінуватися, як не дивно, а максимально ретельно оглянути всі деталі. Інакше замість комфортного та сучасного авто ризикуєте отримати пихтливу швейну машинку Зінгера.

покупка машины б/у

 

Насамперед зверніть увагу на вік машини. Автоматична коробка в середньому має ресурс 200-300 тисяч км, або 10-15 років нормальної експлуатації. Після цього в агрегату настає старість і можуть розпочатися маразми. Купуючи машину старше 10 років, або з великим пробігом, ви повинні розуміти всю серйозність вчинку, т.к. вже через невеликий час можуть початися проблеми з АКПП.
Крім віку на стан коробки впливає спосіб їзди. Стиль п'яного парагвайського льотчика веде до значного скорочення терміну служби агрегату, не менше шкодить і безглузде буксирування машини на тросі (зверніть увагу на сліди встановлення троса і взагалі наявність цього троса в машині). Якщо серед опонентів є машини з перебраними коробками, краще почати з них. Тільки важливо дізнатися, хто і де перебирав, оскільки фахівець широкого профілю в гаражі №392 кооперативу «Молодіжний» явно не зможе зробити це краще механіка на СТО. Якщо є якісь папери та інші підтвердження якісного ремонту, потрібно обов'язково їх вивчити. Та й взагалі дізнатися про біографію машини дуже корисно.
Припустимо, ви не любитель старих снопов'язалок і любите щось сучасніше. А тут якраз продавець оцінює свою машину в стилі «як нова». Зрозуміло, що новим в машині може бути фільтр АКПП або ялинка на дзеркалі заднього виду, як ось так відразу можна дізнатися про реальний стан коробки?

  1. При вимкненому двигуні дістаньте з коробки щуп та оцініть колір трансмісійної рідини. При пробігу в 200 тисяч вона має бути темно-коричневою, злегка прозорою.Ну а густа і чорна рідина говорить про те, що з великою ймовірністю доведеться обслуговувати агрегат. І справа не лише у заміні олії, а й ремонті. До речі, треба пам'ятати, що повністю поміняти масло в автоматичній коробці не можна, максимум можна замінити від 50 до 80% від загального обсягу, більший відсоток досягається з розбиранням. Тому якщо на щупі побачите чисту і гарну олію, тішитися не варто – «батько нареченої» явно намагається вас обдурити.
  2. Перевірте рівень трансмісійної рідини. Потрібно завести мотор та селектором АКПП пройти за всіма положеннями. Потім встановіть важіль на Р(або N – залежно від марки та моделі АКПП) та заміряйте рівень рідини на мінімальному холостому ході. Надмірно низький або високий рівень говорить про неправильну експлуатацію автоматичної коробки колишнім власником. Варто, однак, пам'ятати, що рівень змінюється з нагріванням коробки, це потрібно враховувати при перевірці - є щупи з мітками для гарячої перевірки, є для холодної, а є і для обох випадків.
  3. На всі дії АКПП має відгукуватися легко та м'яко. Перевірте перемикання режимів роботи коробки у різних ситуаціях. Наприклад, перемикання на задній хід (але тільки з повною зупинкою машини), також перемикайте селектор з N в D або R - без затримки повинна перемикатися передача з легким поштовхом (вперед або назад). Якщо ж при перемиканні відчуваються удари, чути незрозумілий гул, є затримки між перемиканням передач і відчуваються інші підозрілі речі, це означає про несправності в коробці.
  4. Огляньте інші деталі, які можуть показати стан коробки.Підтікання олії в районі картера, інші підозрілі особливості - все це треба врахувати, в чому вам допоможе оглядова яма. Якщо ви вирішили провести перевірку машини тест-драйвом, то краще вибрати рівну ділянку дороги без нахилів. Машина повинна плавно рушити, без будь-яких поштовхів і ривків, передачі повинні перемикатися коректно. Особливо зверніть увагу на пробуксування – це основна ознака поломки в АКПП. При різкому натисканні акселератора на швидкості близько 100км/год повинна увімкнутися нижча передача.


Залишається сподіватися, що ви зробите правильний вибір і не промахнетесь, а куплений автомобіль буде служити вам не один рік.