Деякі правила експлуатації АКПП

Більшість аварійних ситуацій і ремонтів викликана неправильною експлуатацією АКПП. Ці кілька правил продовжать життя вашому "автомату".

Автоматична трансмісія відома світові давно. Перші спроби її створення припадають на початок ХХ століття, а з 40-х років власники авто познайомилися з агрегатами, близькими до сучасних автоматичних коробок передач. Незважаючи на велику поширеність на батьківщині, у США, в нашій країні та Європі автоматичні коробки лише набирають популярності. У зв'язку з цим гостро постає питання, що власник машини з АКПП повинен знати не тільки загальні принципи роботи цього пристрою, але і чітко дотримуватися правил його експлуатації. Більшість ремонтів та аварійних випадків відмови «автомата» пов'язані з повним незнанням простих правил та ігноруванням періодичної діагностики та обслуговування. У зв'язку з цим, поломки і наступний ремонт автоматичної коробки часто наздоганяють дуже несподівано. Нижче представлено кілька правил та рекомендацій, які дозволять довше зберегти працездатність вашої АКПП та заощадити на ремонті та обслуговуванні.

Отже, ось ці правила:

  • після пуску двигуна потрібно почекати кілька секунд, доки АКПП прийде у свій робочий стан.
  • при запуску двигуна в холодну пору року потрібно дочекатися, поки з опалювальної системи не піде тепле повітря - це означатиме, що коробка передач досягла своєї робочої температури;
  • в холодну пору року небажано починати рух назад до повного розігріву АКПП – це може спричинити руйнування планетарної передачі через в'язкість трансмісійної олії;
  • Перш ніж почати рух, потрібно натиснути на гальмо, провести селектор по всіх положеннях і вибрати потрібне, відпустити гальмо - авто рушить, а подальше підвищення швидкості здійснюється тільки педаллю газу.
  • рух необхідно починати після характерного поштовху, що означає включення передачі;
  • не рекомендується переставляти важіль перемикання передач на нейтральне положення під час коротких зупинок (пробки, світлофори), оскільки це може спричинити збій у роботі агрегату;
  • не варто перемикати на нейтральну передачу при затяжних спусках;
  • при необхідності зміни напрямку руху автомобіля з "вперед" на "назад" і навпаки, перемикати важіль потрібно лише при повній зупинці авто.


Дотримання цих простих правил збереже вашу АКПП від надмірного зносу та аварійних ситуацій, а також заощадить ваші нерви та кошти на вирішенні проблем. Пам'ятайте, що хоча сучасні «автомати» і є надійними та вивіреними конструкціями, але вони не терплять неправильної експлуатації.